Maandag 16 april 2018

16 april 2018 - Fort Myers, Florida, Verenigde Staten

Wakker worden in Clearwater Beach.
De zon schijnt waterig en de wind is er ook nog.
Er gutst nog steeds water van de platte daken maar het is droog.
In dit hotel en geen ontbijt mogelijk dus moeten we zelf maar wat bijeen scharrelen.
De koffers en spullen in de auto. Het waait behoorlijk.
Weg van hier, naar het zonnige zuiden.
Heb op tv gezien dat het in Fort Meyers veel beter weer is.
Het is een flinke rit van een 214 kilometer ongeveer.
Ik verlaat met helemaal op de Tomtom want vooral rond Tampa is er een druk wegennet waar je met een wegenkaart toch niet uit komt.
Dus gaat het mis :-)
We rijden over een van de lange bruggen (10 kilometer) bij Tampa, weet nog niet welke.
Het tegemoet komende verkeer staat helemaal vast. Op dat moment weten we nog niet dat de Tomtom aan het eind van de 10 kilometer lange brug zegt dat we over dezelfde brug terug moeten. Grrrrrrr.
Gelukkig net getankt. Tip: zorg altijd dat je genoeg benzine hebt want zoals in dit geval moet je een extra eind rijden en is er geen tankstation te zien.
We pikken de juiste route weer op en met de kilometer wordt het weer ook beter.
Van 61 naar 71 Fahrenheit.
Nu gaat het snel, 120 km aan een stuk rechtdoor op de Interstate 75.
We komen rond half twee in Fort Meyers aan en ons hotel ligt een stukje van de snelweg af.
Gauw gevonden dus.
Surburban Extended Stay Hotel heet het.
Kamer 328, op de bovenste verdieping.
een mooie en nette kamer met een keukentje. Wat een verschil met vorige nacht.
En we pakken de auto weer en rijden naar het historisch centrum van Fort Meyers. Aan het water.
Worden ook nog aangehouden door een man die vraagt om geld voor de bus om met zijn zwangere vrouw die een auto ongeluk naar het ziekenhuis te kunnen. Trappen we niet in.
Parkeren bij haven (parkeermeter) en lopen door het oude centrum.
Koffie bij Starbucks.
Fort Meyers heeft zoals vele Amerikaanse steden geen echt centrum maar het oude gedeelte is wel aardig.
Terug nog even langs Walmart en de dag is weer om.
Groetjes