Vrijdag 20 april 2018

20 april 2018 - Naples, Florida, Verenigde Staten

Als een blok geslapen, acht uur al, wekker niet gehoord.
Douchen en naar de ontbijtzaal.
Het is er helemaal niet druk.
Mamma vraagt om groene thee, maar het meisje snapt er niks van.
Spreekt helemaal geen engels, maar "thee" is toch een beetje internationaal.
Ook kassieres en poetsmeisjes en zo spreken alleen cubaans of mexicaans, weet eigenlijk niet, maar geen enkel woord engels. Vreemd toch?
We gaan het centrum van Naples opzoeken.
We zitten aan de buitenrand van de stad tussen golfbanen en moeten een 10 tot 12 kilometer rijden.
Ik heb een straat bij de per ingetypt en de Tomtom brengt er ons feilloos naar toe.
Kijken even naar het strand en de pier die er hetzelfde uitziet als de pier van Clearwater Beach en hebben allebei geen zin om door de warmte daar langer te blijven.
Verder ook niet zoveel te doen en parkeren is duur.
We rijden naar 5th Avenue, zo'n beetje het centrum, historic center.
Daar zijn vrije parkeerplaatsen, dat is toch apart voor zo'n grote stad.
De hele stad en het centrum ademt luxe en rijkdom.
Dure auto,s, Ferrari en Bentley, en als je bij een huizenmakelaar in de etalage kijkt zijn prijzen van 6, 7, 8 miljoen heel gewoon.
We lopen 5th Avenue in en gaan eerst koffie drinken ergens op een terras onder een parasol.
Want het is warm in de zon.
Ook Napels heeft zoals veel plaatsen geen echt centrum, maar deze straat is dan toch wel een beetje het middelpunt.
Mooie winkels, veel restaurants en koffietentjes.
We wandelen rond, gaan de bibliotheek binnen waar een schilderijen expositie is.
De mevrouw achter de balie verwelkomt ons en nodigt ons uit om overal rond te kijken.
Mooie schilderijen.
We gaan verder en kijken wat rond in winkeltjes en antiekzaaakjes.
De straat doet erg gezellig aan.
We lopen 5th Avenue helemaal uit en komen bij Tin City aan de haven.
Tin City is een bijeenraapsel van allemaal kleine winkeltjes en restaurantjes, schots en scheef en aan het water.
Het heet Tin City omdat alle huisjes een tinnen dak hebben.
Van alles te zien en het is er gezellig druk.
Je krijgt een beetje het gevoel of je op de vrije markt in Katwijk loopt.
De prijzen zijn hier echter wel aan de hoge kant.
We vertrekken weer richting 5th Avenue en lopen terug naar de auto.
Op de terugweg gaan we nog even naar Walmart waar ik een t-shirt koop.
Mijn 5e!
Terug in het hotel nog lekker bij het zwembad gezeten en de dag was weer om.
Morgen rijden we door de Everglades naar Port Lauderdale.