Woensdag 18 april 2018

18 april 2018 - Fort Myers, Florida, Verenigde Staten

Al vroeg wakker van hete verkeerslawaai en de Vliegtuigines.
Er is een vliegveldje in de buurt.
Nog niet eerder last van gehad maar vanmorgen wel.
Bep gaat zwemmen en ik ga foto's maken van haar baantjes trekken.
Het is al vroeg warm dus wordt het in ieder geval een mooie dag.
Geen ontbijt in dit hotel dus zelf brood smeren en koffie en thee zetten.
Ja het ontbijt rijden we naar Manatee Park. 10 Kilometer verderop.
Het adres heb ik gehoord maar het klopt niet. Wanneer ik het onderweg invoer kan de TomTom het niet vinden. We rijden tot we in de buurt zijn en vragen heeft een paar wegwerkers, maar die weten Bert ook niet precies.
Ja wat rond te hebben gereden geven we het op.
We rijden naar Six Mike Cyperse Preserve en daar wil TomTom wel naar toe.
Beetje het bosgebied in en we hebben het gauw gevonden.
Het is een boardwalk trail, mooi aangelegd in de mangrove bossen.
Het is erg lekker niet druk, wat verdwaalde wandelaars en een schoolklas.
We volgen de route en komen bij water en spotten een krokodil en allerlei vogels en schildpadden.
Een man heeft een kijker op statief en nodigt ons uit er door te kijken naar een uil in de boom aan de overkant. Haarscherp te zien.
Verder bij een ander water zien we nog een krokodil.
Het is erg warm, geen zuchtje wind tussen de bomen.
We lopen het pad in anderhalf uur en vinden het erg mooi.
Terug in de auto baal ik nog dat we Manatee Park niet konden vinden op de navigatie.
Ik had alles correct ingevoerd inclusief postcode.
Ik typ Park Manatee in en bingo. Dat is wel bekend bij Tomdom.
Dus weer terug gereden en nu vinden we hete Park moeiteloos.
Echter bij de ingang staat al een bordje dat de manatees weg zijn.
Ze komen hier in de winter alleen overwinteren omdat het waterreservoir hier warmer is.
Het is koelwatervanger de enorme elektriciteitscentrale aan de overkant van de weg.
Slimme dieren.
Wel lopen het hele park volgens de aangegeven route door en er zijn verder geen bezoekers, maar ook geen vlinders zoals de borden beloven. Dooie boel, op een paar eekhoorntjes na.
We vertrekken weer. Geen manatees deze keer.
We rijden naar het centrum van Fort Meyers.
Bert is al vijf uur geweest en de winkels zijn allemaal dicht.
Wel zijn in het historisch centrum veel terrasjes, maar spannend is het allemaal niet.
Op de terugweg benzine getankt, 60 eurocent per liter (!).