Zaterdag 14 april 2018

14 april 2018 - Clearwater, Florida, Verenigde Staten

Half acht op, de zon is ook al wakker.
Snel douchen, alvast spullen inpakken, en naar de ontbijtzaal.
Overal hetzelfde in die ontbijtzaal.
Ik breng eerst de koffer naar de auto. De kofferbak is kleiner dan in de Sentra.
Kleine koffer moet op de achterbank.
Na ontbeten te hebben rijden we weg, richting Chrystal River om daarna naar het zuiden te rrijden met als volgende stop Clearrwater.
Even voorbij Chrystal RRiver komen we in Homosassa langs Homosassa Springs Wildlife State Park en we besluiten een kijkje te nemen.
Had erover gelezen dat het leuk is.
Even naar de kassa en dan kunnen we of met de boot of de tram naar het park verderop.
We kiezen voor de boot.
We kunnen nog net mee want de stuurman stond op het punt weg te varen. Geluk, anders hadden we moeten wachten.
We varen zo'n 20 minuten door bosgebied en zien schildpadden en verschillende vogels. De stuurman vertelt over het wild dat hier zit en over het park dat wordt gerund door vrijwilligers.
Na het vaartochtje moeten we te voet verder.
Er is een route van ongeveer 1 mile door het bos langs allerlei dieren.
De dieren zitten wel in kooien en binnen afrastering maar zijn wel in hun natuurlijke omgeving.
We zien krokodillen, flamingo's, veel soorten vogels, nijlpaarden, panters. Er is een gebouw met slangen (achter glas) en er is een grote plas waar mannatees leven.
Wat een beesten. Je kunt ook een trap af naar beneden om achter glas de dieren onderwater te zien.
Erg leuk.
We gaan weer terug met de boot. We zijn de enige aan boord en dat is wel grappig want we komen een andere boot tegen die bomvol zit.
We rijden verder. Hebben bewust de snelweg niet genomen maar
De auto rijdt prima. Wat een opluchting na al die ellende.
We rijden rustig naar Clearwater, onderweg wordt het wat drukker op de weg en in de plaats zelf is het even zoeken.Rijden eerst verkeerd, wat niet aan de Tomtom ligt maar aan onszelf.
Hotel Clarion Inn & Suites.
We hebben voor 2 nachten geboekt maar het hotel en de ligging spreekt ons niet zo aan.
Dus annuleren we 1 nacht, wat geen probleem is in Amerika.
We krijgen kamer 231 met uitzicht op het zwembad en gaan lekker koffie drinken aan de pool.
Lekkere rustige dag vandaag.
Morgen naar Clearwater Beach.
Tot morgen.

1. Claudia en Bas:
    15 april 2018
    Wat leuk zeg!! Daar zijn wij ook geweest dat park!! Ook een foto gemaakt zoals Mama!