Zondag 22 april 2018

22 april 2018 - Fort Lauderdale, Florida, Verenigde Staten

Beppie gaat zwemmen en ik maak een provisorisch ontbijt.
Was leuk het laatste ontbijtbuffet is Best Western.
Het brood in de hotels is van gerecycled golfkarton dus ik had in de supermarkt een bruin brood gekocht en wat sneetjes meegenomen naar het ontbijtbuffet.
Stopte de mooie bruine boterhammetjes in de broodrooster.
Zegt een man naast mij: "Where did you get that?"
Ik zei: "I bought it myself"
Kijkt ie mij verbaasd aan.
Haha.
Maar vandaag geen ontbijtbuffet. Gewoon zelf smeren op de kamer en koffie zetten.
Beetje primitief maar wel lekker.
We gaan wandelen langs de zee. Eerst de ingang zoeken want de hotels voor ons hebben alles dichtgehekt. Irritant.
En dan...... het begint te regenen!
Altijd als wij naar het strand gaan. Op Amelia Island, Clearwater Beach.
Het ontweert ook en we besluiten om de auto te nemen en naar het centrum van Fort Lauderdale te rijden.
Het miezert nog als we aankomen, parkeren en we lopen de E Las Olas Boulevard in.
Net een straat als in Naples. Restaurantjes, galeries, winkeltjes.
Het is druk in de restaurantjes, het is zondag en dan gaat iedereen lunchen blijkbaar.
Bij een Italiaans koffiehuis een lekker bakje gedronken.
Fort Lauderdale is een dure stad, dat zie je aan alles.
Het regent nog steeds, niet hard maar het is wel jammer.
We wandelen nog een keer de straat door en houden het voor gezien.
Wel leuk maar ook wel wat saai eigenlijk.
We rijden terug richting ons hotel en gaan naar een grote Mall.
Met dit weer wel leuk om daar wat rond te struinen.
Als we terug zijn in ons helemaal niet zo'n leuk hotel gaan we aan het zwembad zitten maar daar zijn we ook wel gauw uitgekeken.
Het weer klaart op en we doen een nieuwe poging om langs zee te gaan.
Het begint al te schemeren en er is maar een enkeling op het strand maar het is er heerlijk.
Helemaal; niet koud.
We lopen langs de zee naar de pier een heel eind verderop.
Niet zo'n pier als in Naples.
Het is hier druk, lijkt wel kermis. Erg gezellig.
Allemaal barretjes en live muziek en zo wordt het saaie Lauderdale opeens erg leuk.
Eten en drinken wat in strandtent Aruba (de naam alleen al!) en maken dezelfde route terug.
Dat was het voor vandaag.
Morgen naar Vero Beach, hotel Comfort Inn.
Tot morgen..

1. Claudia en Bas:
    23 april 2018
    Jammer van de regen! Hier gisteren ook, het is weer gedaan met het mooie weer. In Florida vast niet haha!