3e Reisdag van Montgomery Alabama naar Pensacola Florida

20 oktober 2016 - Pensacola, Florida, Verenigde Staten

Hi there,
Vandaag vroeg opgestaan (6 uur!) omdat we voordat we naar Pensacola vertrekken eerst nog naar Montgomery centrum willen. Zo'n zonde dat we dat gisteren niet konden vinden. Eerst ontbijten op z'n amerikaans, d.w.z. er is geen brood maarr wel allerlei zoete dingen., donuts en muffins en zo. We zijn vroeg in Montgomery centrum (nu wel snel gevonden), eerst parkeerplaats zoeken. Mensen die we tegenkomen zijn bijzonder aardig en groeten steeds met "goodmorrning" en een mevrrouw legt ons uit waar de leukste bezienswaardigheden zijn. Ook naar visitorcentrum.Riverside, Alabama House, Stadium, leuk, en Starbucks natuurrlijk (de "r" blijft soms hangen, moet ik steeds corrrrigerren)
Mooie gebouwen, bijzonder aardige mensen.Wat te lang in Montgomery gebleven, maar dan toch richting Pensacola. Eerst een kilometer of 85 over de Interstate 65, maar dat wordt eentonig. Wel even tanken. Hoe gaat dat ook alweer. In het tankstation zal een vrouwtje die zei dat ik Regular moest tanken en ze vroeg toen voor hoeveel. Nou 40 dollar dan maar, de tank was voorr driekwart leeg, maar er kon maar voor 23 dollar bij. Krijg je 17 dollar tegen. Dus eerst benzine "bestellen" en betalen, en als hete err dan nieet allemaal in kan, geld of via creditcard terug. Raar systeem. "i hope that you liked your visit", zegt het vrouwtje als we gaan. Leuk toch? Bij Georgina "binnendoor" via de 55, de Tomtom begreep het even niet maar na een paar km snapte ie het :-) Langs het huis van Hank Williams en dan verder over soms binnendoorweggetjes, erg leuk, geweldig gewoon! Helemaal via Laura Hill en Crestview. Door katoenplantages, mamma moest natuurlijk katoenplukken onderweg.
Uiteindelijk (best wel lange trip) de brug over Pensacola Bay. Het hotel Quality Inn was niet zo makkelijk te vinden omdat in de Tomtom geen huisnummer ingevoerd kon worden. Dus 2 keer die lange Senic Highway gereden en toen toch gevonden. Helemaal voorraan bij de brug, aan zee, mooie locatie, alleen geen kamerr met zeezicht. Ingecheckt, koffers op kamer, en naar centrum Pensacola. Dat viel toch wat tegen, meer kerken dan huizen. Misschien morgen nog even langs. Vermoeiende dag, maar geweldig leuk!!! Houdoee!

1. Claudia en Bas:
    20 oktober 2016
    Leuk zeg klinkt goed!! Bas is ook benieuwd naar de omgeving, misschien wat foto's mailen?
    Dat tanken komt ons bekend voor!