Zondag 15 april 2018

16 april 2018 - Clearwater Beach, Verenigde Staten

Uitchecken bij de Clarion Inn in Clearwater en al vroeg naar Clearwater Beach want er wordt slecht weer verwacht. Storm en veel regen en we willen nog eerst naar het strand.
Ik had Clearwater Beach veel kleiner verwacht maar het is uitgestrekt en er staan veel hoogbouw hotels.
En het is er erg toeristisch.
Island Cay is gauw gevonden.
Het is een complex van laagbouw huisjes en onze kamer is er een in de trant van Centerparcs. Een echt beachhotel. Veel te klein, maar het is niet anders.
Snel wat installeren en naar het strand. Het is maar een paar honderd meter lopen.
Het is een mooi breed strand met wit zand en het is er best al druk.
Het is al bewolkt maar dat is niet zo erg want het is zo al warm genoeg.
Heel in de verte is de bekende pier 60 en we besluiten er naar toe te lopen.
Een flinke wandeling door het fijne zand maar erg leuk. Bij en op de pier is het erg druk.
Er vliegen pelikanen ronde die op de ballustrade gaan zitten en als dankbaar decor dienen voor de fotoschietende toeristen.
Er wordt ook druk gevist. Om te vissen moet je betalen.
Het waait ontzettend hard en de lucht betreft al dreigender.
We lopen dezelfde weg langs het strand terug en woren gezandstraald door het fijne zand.
Zo hard waait het.
We zijn net binnen of de bui barst los.
Het dondert en het regent erg hard.
We hadden nog door de hoofdstraat willen wandelen maar daar komt niks van in.
Het blijft de rest van de middag stortregenen en dus blijft het binnen zitten in het toch wel kleine onderkomen.
Tegen de avond wordt het droog en gaan we toch de omgeving en de winkelstraten wat verkennen. Het is niet druk en het is frisjes geworden door al die regen.
Het waait nog steeds erg hard.
Saaie middag en avond.
Hopelijk morgen beter.

1. Claudia en Bas:
    17 april 2018
    Balen van de regen, had hier al gezien dat het vooral bovenin Florida flink zou gaan stormen. Balen dat je dan "vast"zit op je hotelkamer!