16e Reisdag 1-11-2016

3 november 2016 - Townsend, Tennessee, Verenigde Staten

Adieu Knoxville. Ontbijten nog in hotel en dat is best wel redelijk. Alleen dat plastic bestek!
We rijden eerst naar Dillards, dat heb ik Beppie beloofd. Moeten wel dan door Knoxville. Best een grote stad. We zijn een paar minuten te vroeg, Dillards is nog niet open. Wachten in de auto. Eenmaal binnen natuurlijk naar de MissMe afdeling:-) Gaan ook nog naar Bek. Eenzelfde soort winkel. Beppie koopt een broek en een tas, en ik een Levis511 voor 48 dollar!
Op naar de Smokey Mountains. Weer door Knoxville eerst. Het is druk. Zodra we de stad uit zijn wordt het al meer bosrijk en heuvelachtig. Het is maar 68 km vandaag.
We rijden Pigeon Forge binnen en hadden een rustig en klein toeristisch dorp verwacht. Het is klein maar super toeristisch en verre van rustig. Een grote kermis, de Efteling, Valkenburg en Brighton tegelijk. Foeilelijk. Grote kastelen, King King op een wolkenkrabber, de Titanic op ware grootte, achtbanen, herrie. We besluiten om naar het visitor center te gaan en vragen of er iets landelijker ook hotels zijn. Op een kaart geeft de mevrouw aan dat richting Townsend wel leuke hotels zijn. Weer een km of 40 verder, maar inderdaad, we komen uit bij Highland Manor Motel. Mooi rustig gelegen, wat hoger tegen een bosrand. Kamer 222, netjes en groot genoeg. Dan is de dag alweer bijna om, we gaan nog wat eten en naar een supermarkt in de buurt en dan terug.
Op tv horen we dat het vandaag de warmste 1e november ooit is en zo'n twintig graden te warm voor de tijd van het jaar.