18e Reisdag 3-11-2016

4 november 2016 - Asheville, North Carolina, Verenigde Staten

Afscheid van het mooie en rustige Highland Manor House met het belabberde ontbijt. 2 Bagels gegeten en koffie mee voor onderweg. Richting Cherokee dwars door de prachtige bossern en heuvels van de Smokies.
Het is zonnig en warm, t-shirt en korte broek. De kronkelweg voert langs een beek. Er staan soms borden waarschuwend voor overstekende elanden!
Geen gezien trouwens, en ook geen beren. Na zo'n 60 km komen we bij de afslag naar Clingmans Dome, een uitkijkpunt op het hoogste punt van de Smokies. Hoogste punt van Tennessee ook. Meer dan 2000 meter boven de zeespiegel. Onderweg rijden we door de mist. We parkeren de auto en bij het uitstappen overvalt ons een koude wind. Stom om in korte broek en t-shirt hier naar toe te gaan. Omkleden hebben we ook geen zin in.
Het laatste stuk naar de top moet te voet worden afgelegd, de Clingmans trail van 800 meter. Klinkt makkelijk maar het is heel stijl omhoog. Echt heel zwaar. Eindelijk en helemaal kapot komen we boven waar een mooi platvorm gebouwd is. Maar helaas is het erg bewolkt en dus geen prachtig uitzicht.
Smoky Mountains he?
Maar snel weer naar beneden, brrrrr, koud.
Over de parkeerplaats loopt de grens Tennessee/North Carolina. Er stast een bord met die namen aan beide zijden. Natuurlijk een foto maken. Een chinees stel vraagt mij om van hen een foto te maken. Dan lekker de auto in en even later rijden we weer in de warme zon. Richting Cherokee, dat we snel binnen rijden. Het is een kleine plaats, van oorsprong een indianendorp, en nu erg op toerisme ingesteld. Alles is indiaans in Cherokee. De winkels, de huizen, de hotels hebben allemaal iets indiaans en dat maakt het allemaal heel nepperig. Geen zin om hier te blijven. Dan maar 80 km verder naar Asheville.
Over de Interstate gaat dat snel. We hebben niets geboekt maar bij DaysInn kunnen w een kamer krijgen.
Nog even naar een heel grote Mall in de buurt en wat eten bij Applebees ende dag is weer om.
Morgen een eind richting Atlanta.
Groetjes,
Wim

1. Nathalie Smits:
    4 november 2016
    Zo leuk om elke dag een berichtje te lezen!
    Jammer dat jullie geen uitzicht hadden bij de smoky mountains!
    Ben alweer benieuwd naar jullie volgende avontuur :-) Rustig aan en rij voorzichtig.
    Groetjes Nathalie
  2. Claudia en Bas:
    4 november 2016
    Ik zie jullie al staan in de korte broek. Wij hebben in Canada een berg beklommen en we waren blij met een lange broek. Leuk die foto's die we kregen per mail van de grens daarboven! In Hoeveel staten zijn jullie nu geweest? Morgen alweer richting Atlanta, ben benieuwd! Ik ga nu naar het Outlet en Bas gaat werken!
    Groetjes uit Roermond!