4e Reisdag van Pensacola naar New Orleans

21 oktober 2016 - Metairie, Louisiana, Verenigde Staten

Vandaag vroeg opgestaan. Het ontbijt is weer zoals overal in USA, gekookt ei, saugages, wafels, bagels, scones, en dat met plastic bestek en bord. Maar ja, we zijn in Amerika, dus. Even nog ffoto's gemaakt van de brrug over Pensacola Bay en om 8.15 in de auto. Het is was mistig net als gisteren maar de zon komt al gauw. Het wordt 30 graden en meerr vandaag. Fijn weer om auto te rijden, maarr goed ook want we moeten 330 km ver. We nemen de Interstate 10, dat schiet teminste op, wel saaier natuuurlijk. Het is drukkerr op de weg dan gisterren de 85 vanaf Montgomery. Vooral rond Mobil. We willen de wisseling van staten niet missen en het lukt om bij alle drie even te stoppen en foto's te nemen. Alabama, Mississippi en Louisiana. Foto's maken maar ook het visitorcenter even binnenlopen. Ze vragen steeds waar we vandaan komen enn krijgen koffie aangeboden. Steeds weer leuk.
Ook even tanken onderweg. Bep besteld binnen voor 20 dollar benzine en als ik tank dan stopt de pomp ook keurig bij 20 dollar. Raar systeem. Regular 85 benzine. In vind die lange autoroutes lekker rijden maar na 300 km wordt ik het toch een beetje zat. Even nog een stop en dan het laatste stuk over de brug over Lake Pontchartrain. Het wordt steeds drukker en in New Orleans rijden we toch weer een paar keer verkeerd en het is super druk. Na de nodige zweetdruppeltjes op mijn voorhoofd toch gearrriveerd bij Country Inn.
Een mooi vrij nieuw hotel, maar onze kamer heeft maar 1 raam en dat zieet uit op een muur. Niks dus. Als ik me ga beklagen krijgen we een andere kamen. Daarrna wat gaan eten bij The Cheesecake Factory en wat gewinkeld bij Macy's, Dillards.Wat we moegen gaan doen weten we nog niet, maar: heerlijk een dagje geen autop rijden.
Groetjes en tot morgen!

1. Claudia en Bas:
    21 oktober 2016
    Ooh lekker de cheesecake factory!!