5e Reisdag

22 oktober 2016 - Metairie, Louisiana, Verenigde Staten

Vandaag dus geen reisdag, dwz we blijven vandaaghele in New Orleans.
Vanmorgen eerst bij het zwembad gezeten. Het is weer warm vandaag. Hier in het hotel en erbuiten in de directe omgeving is helemaal niets te doen. Saaie bedoening. We wandelen naar een winkelcentrum in de buurt maar het is veel verder dan we dachten en gaan terug. Er zijn bijna geen trottoirs en van fietspaden hebben ze nog nooit gehoord. Ik denk dat ik tot nu toe al die dagen een stuk of 6 fietsers heb gezien. Iedereen gaat met de auto, en wat voor auto's! Hier zie je geen Aygo of C1. Allemaal grote bakken, benzineslurpers, maar ja, benzine kost niks. Je moet ook uitkijken met oversteken want ze zijn geen voetgangers gewend.
We rijden met de auto naar het centrum, French quarter. Van tevoren een parking in Iberville Street in de Tomtom ingevoerd. En dat gaat perfect, we komen in de smalle straatjes waar het erg druk is van overstekende voetgangers, precies bij de kleine parking uit. Te voet naar Bourbon Street,
de beroemste straat van New Orleans. Wat een drukte , overal muziek. Om 1 uur 's middags is iedereen al helemaal in feeststemming. En dat gaat de hele dag en nacht door. Overal jazz/blues/country muziek. Dreunende bassen van de bluesbands die live spelen in bars en groepjes artiesten op straat. Kermis en carnaval tegelijk. Erg gezellig, je kijkt je ogen uit. Trouwpartij trekt door de straat en paarden met koetsen. Zo leuk. Dat moet je echt live zien.
Leuk die karaoke bar en dat je ons op de webcam kan zien. Hebben ons prima vermaakt vandaag. Het was zo leuk dat we morgen wellicht nog terug gaan.
Groetjes en tot morgen

1. Nathalie Smits:
    22 oktober 2016
    Hoi Bep en Wim,
    Wat leuk om elke dag een verhaaltje te lezen! Zo kunnen we jullie in de gaten houden :-)
    Gisteravond op de cam gekeken wat jullie aan t uitspoken waren.
    Zag een dansende Bep en heeft Wim ook nog aan de karaoke gedaan? Dat heb ik denk ik gemist. Helaas.
    Heel veel plezier en voorzichtig aan en ben benieuwd naar t volgende verhaaltje!

Groetjes Nathalie