6e Dag (dag in New Orleans)

23 oktober 2016 - Metairie, Louisiana, Verenigde Staten

Het duurde even voordat ik kon beginnen, bril kapot, schroefje ergens in de vloerbedekking, maar met heel veel geduld en een andere leesbril en een stanleymesje het schrroefje toch erin kunnen draaien. Pfff...
Blauwe lucht vanmorgen, het wordt een mooie dag.
Ontbijten, de ontbijtzaal zit weer vol met allerrlei figuren, van backpackers tot businesskereltjes.
We gaan weer naar het centrum. Is maar 18 kilometermaarr toch weer even zoeken, maar we vinden dezelfde parkeergarage in Iberville Street klein maar wel plek genoeg en vlak bij Bourbon street. De eerste 2 etages zijn gereserveerd, we parkeren op de 3e verdieping, net als gisteren.
In de Bourbonstraat worden de straten schoon gespoten met een zeepsop goedje en komen de eerste toeristen/feestgangers alweer tevoorschijn. Het is 11.00 uur maar de eerste livebands spelen al. Leuk dat we weer even naar de cam kunnen zwaaien. Toch heel aparrt, zo ver van huis.
We gaan verder doorr de St. Peter Street en komen bij de St. Louis kathedraal waarr we even binnen een kijkje nemen. Mooie basiliek. Buiten op het Jackson Square is een soorrt vlooienmarkt met kunstenaars en waarzeggers en zwervers. We gaan verder naar de riversite, de Mississippi.
Lekker in de zon overr de boulevard, het is al druk. Nog even binnen bij een tourristinforrmation en lopen verder via de Ursulines Avenue helemaal naar een andere wijk, Treme. Een woonwijk, veelal vervallen huizen en een buurt waar je 's avonds beter niet kunt gaan wandelen. Overal halloween versiering aan de huizen. Heel apart. Via de Esplanade Avenue naar Frenchmen. Een lange straat met mooiere huizen. In de Frenchmen drinken we ergens koffie met een stuk appeltaart in een koffietentje. Er komen zwerrvers binnen die suikerklontjes meenemen. In New Orleans zitten overal zwervers op straat die om geld of eten vragen. Triest. Veel mensen zijn door de orkaan Katrina en de overstroming daarrna dakloos en berooid geworden. Mensen zijn boos dat de regering zo weinig heeft gedaan aan hulpverrlening.
In Frenchmen Street klinkt overal muziek en er zit eeen band midden op straat te spelen.
Terug naar de Mississipi boulevarrd. Daar is een heel grote vlooienmarkt. Het is er druk maar gezellig, deels overdekt, overal eettentjes en natuuurrlijk ook weer muziek, live. Dat hoor je overal, doorr heel New Orleans.
We lopen verder langs de Mississippi naar Riversite, een heel groot winkelcentrum. Ze noemen zich een outlet, maar de prijzen zijn behoorlijk boven norrmaal. We gaan terrug naar Bourbon Street. Het is heel druk in de straten, weekend natuurrlijk, we hebbben gehoord dat er een parade door de straten zal gaan trekken. Iedereen is in feeststemming. Maar we moeten weer terug naar ons hotel.
Morgen naarr Natchez, 348 kilometer, hele rit langs de Mississippi. We hebbben geboekt in de Excellent Inn & Suites. We zijn benieuwd, zal wel niet zo excellent zijn.
Tot morgen!
Groetjes