Dinsdag 10 april 2018

10 april 2018 - Amelia Island, Verenigde Staten

Hoi allemaal,

Ik schuif de gordijnen open en......thunderstorm, oftewel regen en onweer. En wind.
Brrrrrrr. Hollands weer. Dat was niet de bedoeling.
We hebben gepland om fietsen te huren en langs de zee over het strand gaan te fietsen en te wandelen, maar dat wordt dus afgelast.
Ontbijten eerst en dan rijden we naar het centrum van Amelia Island.
Onderweg komen we verschillende antiekwinkeltjes tegen en we bezoeken er een paar.
Wat een spullen allemaal, erg leuke dingen maar ook wel duur. Bep kan geen dol meer scoren.
We stoppen nog even om bij Beals Outlet wat rond te neuzen.
Amerikanen zijn zo vriendelijk. Wanneer we gaan zegt het meisje achter de kassa: "Rijd maar voorzichtig, want ere staan grote plassen water op de weg. Uitkijken!"
Dat zouden ze in Nederland nog niet doen.
We gaan verder naar het centrum en lopen wat straten door. Het regent nog steeds.
OOk even langs de haven waar een groepjje pelikanen zit.
We gaan een galerie binnen. Er zijn geen bezoekers, alleen de galeriehoudster.
Er hangen werkelijk ongelooflijk mooie schilderijen en sculpturen. Peperduur ook,
tot wel $ 10.000 gemiddeld.
De galeriehoudster vraagt waar we vandaan komen. "Holland?
Oh, leuk! Ik ben ooit in de jaren negentig in Amsterdam geweest" zegt ze.
Ze is heel spontaan en enthousiast en vertelt over de schilderijen en de makers.
Heel aardige mevrouw.
We gaan verder en natuurlijk drinken we ergens koffie en eten we wat. Dan komen we weer uit bij de antiekwinkel waar we gisteren ook zijn geweest. Zo groot, daar ben je wel even zoet als je alles wilt bekijken. Zoveel. Ik koop een CD van Clapton.
De tijd vliegt om, het weer is wat beter geworden, maar het is nog druilerig.
Over het trottoir voor ons loopt ineens een mol. Is de weg kwijt en kan nergens een plek vinden om ondergronds te gaan. Hij (of zij) loopt richting de weg en het gevaar bestaat dat ie onder een auto komt. We proberen hem een beetje bij te sturen met de schoen, oppakken lukt niet veel te glad, en hij waggelt tenslotte naar een grasveldje en verdwijnt in no-time onder de grond.
De tijd vliegt en we gaan terug richting hotel Amelia Beach.
Alweer een dag voorbij.
Ondanks de regen was het toch leuk.

Groetjes en tot morgen.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Claudia en Bas:
    11 april 2018
    Jammer weer van de regen! Lijkt me ook leuk eens naartoe te gaan, Amelia Island! Leuk dat de Amerikanen allemaal zo aardig zijn! Ik ga zo weer naar de apotheek met allemaal chagrijnige mensen!