Maandag 9 april 2018

9 april 2018 - Amelia Island, Verenigde Staten

Goed geslapen in Holiday Inn.
We gaan ontbijten en alles is nog precies hetzelfde als vorig jaar.
Dezelfde ontbijtjuffrouw ook. Leuk is dat.
Het is niet druk in de ontbijtzaal, lekker rustig , alleen de tv braakt continue commercials uit.
De is werkelijk verschrikkelijk in Amerika, ook op de radio.
Op de kamer weer alles inpakken, moderne nomaden als we zijn, en alles in de Nissan Sentra, en uitchecken weer.
We gaan richting Amelia Beach, zo'n uurtje rijden.
Maar eerst bij Shell even tanken en de bandenspanning controleren. Op de sticker in de deur staat dat ie 3,3 moet zijn. linkervoorband 3,3. linkerachterband 2,6!, rechtervoorband 3,9!,
rechterachterband 2,9. Geen wonder dat ik vond dat de auto niet zo fijn reed. Na deze update dus wel! Slordig weer van Alamo.
Op weg naar ons volgend einddoel. Niet zo ver gelukkig, uurtje rijden.
Eerst een stukje highway 95 en na een aantal eentonige kilometer besluiten we "binnendoor" de Zoo Parkway, de 105 te nemen. De scenic road zoals ze dat noemen. Leuke route.
Langs bossen, moerassen, over bruggen en vlak langs zee.
Verderop heet de weg de Heckscher Drive en gaat langs mooie huizen.
We slaan een weggetje naar het strand in en maken een strandwandeling over een bijna geheel verlaten strand. Zo winderig en koud het gisteren was is het nu warm in de zon en heerlijk aan de zee.
Natuurlijk wt foto's maken en dan weer verder.
Het is niet ver meer en even later rijden we Amelia City binnen. Het hotel Amelia Beach zien we voor ons. Geen gezoek dus.
Inchecken bij de dionkere dame aan de receptie en we krijgen kamer 219. Helaas zonder balkon.
Mooie nette kamer, ruim.
Na enigzins geinstallerd te zijn rijden we naar Fernandina Beach, het historic center.
Wat een leuk centrum. We lopen door de hoofdstraat naar de haven.
Er zijn overal winkeltjes en kunstgaleries. Bij eentje gaan we naar binnen. Het is een grote galerie met werk van plaatselijke kunstenaars. Prachtig! Ik koop een kunstboek met daarin afbeeldingen van de schilderijen van de galerie en een van de dames die de boel beheren vraagt waar we vandaan komen. Holland? Ligt dat niet in de buurt van Frankrijk.
Ja, zo ongeveer. Ze vraagt wat we verder in Florida gaan doen en is allerhartelijkst en bedankt ons voor ons bezoek. "Veilige reis verder!"
Er zijn ook prachtige antiekwinkeltjes, in een hele grote hebben we aardig wat tijd rondgelopen. Bep koopt een houten poppetje en later in een andere winkel een engel.
Achterin een antiekwinkel is een platenzaak. Volgens mij hebben ze er alle platen van de sixties en seventies. Lekker lang rond geneusd.
Nog ergens wat gegeten, nog even langs Publix en weer terug naar Amelia Beach Hotel.
We blijven hier 2 nachten, dus morgen lekker geen reisdag.

1. Claudia en Bas:
    10 april 2018
    Leuk! Ik had al gelezen over het historische centrum! Lekker 2 nachten daar! Leuk dat jullie wat gekocht hebben, Mama eindelijk dolls gevonden! Veel plezier daar! Fijn dat het weer ook wat beter is!!
  2. Nieks en Nathalie:
    10 april 2018