11e Reisdag 27-10-16

28 oktober 2016 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Vandaag geen rreisdag, oftewel, de auto blijft staan. Het is weer prachtig weer, zo rond de 25 graden. We hebbben al die tijd nog geen spatje regen gehad. Houden zo. Blauwe lucht en een aangename temperatuur.
We maken als ontbijt outmeal, want we hebben een appartement zonder ontbijt. Als we dat goedje naar binnen hebbben gewerkt, brrrr, gaan we naar de receptie om ons beklag te doen over de toestand van de kamer. De jongen achter de balie heeft geen antwoorrd op onze klachten en zegt dat we de manager maar moeten bellen. Dan biedt hij toch aan dat hij zal bellen, maar dat kan niet direct. Of we in de loop van de dag terug kunnen komen. O.k. Afgesproken dan maar. We lopen naar Beale street waar het nog rustig is. Drinken op het terrras buiten bij Starrbucks koffie. Van daaruit naar de Mississippi. De rivier is erg breed maar niet zo diep geloof ik.
We lopen langs het water richting de pyramide van Brass Pro. Een gigantisch groot complex in de vorm van een pyramide. Maar dat is niet ons doel. We gaan met de monorail naar Mud Island. Leuk ritje, hoog boven het water. Het is allemaal prrachtig aangelegd daar. Op het eiland is de Mississippi in het klein helemaal nagemaakt. Nou ja, klein, je loopt err wel een half uurrtje langs. Alle krrommingen en dieptes van de rrivier zijn hier precies nagemaakt in beton. Met de bruggen en steden aangegeven. Er zijn veel schoolkinderren.
Je ziet ook overal halloween versieringen en poppen en zo. Niet alleen hier maar dat zie je overal aan huizen en in tuinen.
Met de monorail gaan we weer terug. We hebben nog steeds geen boottochtje op de Mississippi gemaakt en gaan dat nu doen. Met een van de Memphis Riverboats. Heerlijk aan dek. De boot vaart eerst stroomopwaarts tot bij de Memphis-Arkansas brug, dan de anderre kant op naar de Hernando De Soto brug. Een gids op de boot verrtelt veel over de geschiedenis van Memphis. Op een erg leuke manier. 1,5 Uur duurt de tocht.
Boodschapjes gedaan en naar het hotel terrug. De jongen achter de receptie is eerr natuurlijk niet meer en het meisje dat er staat weet niets van de afspraak. Ze gaat uiteindelijk mailen en na een poosje zegt ze dat we een upgrade krrijgen. Van de 6e naar de 14e verdiepinng. Het appartement is grandioos. Enorm groot. 3 Slaapkamers, 2 keukens, 2 enorrme tv's, waarvan 1 in de keuken. 2 Kleinere tv'sin de andere keuken.Enorm groot en met een prachtig uitzicht over de Mississippi. Alles zeer luxe, 6 afstandsbedieningen voor alle apparatuur, airco. Super allemaal. Jammer dat we maar 1 nachtje blijven :-(
Nog even naar Beale Street geweest.
Leuke dag, morgen naar Graceland!
Groetjes
Wim