12e Reisdag 28-10-16

29 oktober 2016 - Memphis, Mississippi, Verenigde Staten

Half acht loopt de wekker af in ons riant appartement met 2 keukens, 4 tv's en 3 slaapkamers met uitzicht op de Mississippi. Jammer dat we nu al wegmoeten.
Ontbijt in ons appartement en spullen gepakt. We beginnen er een beetje aan te wennen om uit de koffer te leven:-)
Graceland is vlakbij dus we hoeven ons helemaal niet te haasten. Wel de koffers nog naar de auto een straat verderop. Er liggen een paar zwervers te slapen. Dat zie je hier overal wel in de grote steden.
Naar Days Inn rijden is volgens de Tomtom een kwartiertje en dat klopt ook wel. Het is wel druk op de weg. Amerika is echt een autoland, echt niet normaal, zo druk, zoveel auto's.
Buiten bij Days Inn hoor je Elvis al. Het motel ligt een honderd meter van de ingang van Graceland en is helemaal in Elvis stijl. Hele dag Elvis muziek, zwembad in de vorm van een gitaar. In de lobby posters en nep gouden platen, etc. Vraag me af of de mensen die daar werken die muziek niet beu worden. En al die Elvisfans de hele dag.
Inchecken en naar de kamer, nr 306, 3 hoog. Een hok, vergeleken met ons vorige verblijf. Even wennnen.
We lopen naar Graceland waar het nog niet druk is, kunnen zo doorlopen naar de kassa. Dan wordt er een foto van je gemaakt voor een nep Graceland ingangshek. Alles draait om commercie. Je krijgt een hoofdtelefoon en een Ipad waarrmee je selfguided bent. Iedereen zit natuurlijk met dat ding te klooien. Dan in de bus naar het huis. Zwaaien naar de cam naar jullie thuis. Altijd weer leuk. Het huis is werkelijk prachtig en binnen schuifel je voetje voor voetje door de verschillende kamers met commentaar van de Ipad.
Leuk om te zien allemaal. De woonkamer, eetkamer, biljartkamer, jungle ( kamer in oerwoudstijl) tv-kamer/huisbioscoop, opnamestudio en muziekkamer. Dan een paar expositieruimtes waar al zijn gouden en zilveren platen hangen en zijn kostuums die hij droeg bij zijn optredens. En buiten de paardenstallen/weilanden en tenslotte de plek waar Elvis begraven ligt, met zij vader, moeder, broer en oma. De tour heeft ongeveer een uur geduurd en geen Elvisfan zijnde vond ik de 40 dollar p.p.best wel veel.
We rijden nog naarr een mall in de buuurt en bezoeken eeen winkelcentrum vlakbij ons motel.
Morgen naar Nashville. 330 Kilometer!
Groetejes
Wim