13e Reisdag 29-10-2016

30 oktober 2016 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Daar gaan we weer. Koffers en tassen naar beneden (3 hoog) in de auto en naar de ontbijtruimte. Die zijn overal hetzelfde ingericht en overal dezelfde keuze en plastic borden en bestek. Het is druk. Allemaal Elvis-fans van onze leeftijd:-)
We zij klaar om de flinke trip te beginnen. Bep is flink verkouden. Erg vervelend. We nemen de Interstate 40 en de Tomtom geeft zo'n 330 kilometer te gaan aan. Wederom stralend weer. Rond de 25 graden al. Veel te warrm voor de tijd van het jaar. Sinds 2004 is het niet zo warm geweest rond deze tijd. Het wordt gauw al minder druk op de weg en het schiet goed op. Nabij Brownsville zien we een bord "Tina Turner Museum" en besluiten om te gaan kijken.
Het is een erg leuk ingericht museum en we worden allerhartelijks ontvangen en uitgenodigd om rond te kijken en in het gastenboek te schrijven. Langs het museum staat het houten schooltje waar Tina op gezeten heeft. Ik ga in het afgekloven houten schoolbankje zitten. Zo primitief, maar wel leuk om te zien. Er hangen ook jurken en foto's etc. van Tina Turner. We rijden weer verder. Dit keer een flink stuk door karren.
Dichter bij Nashville wordt het drukker. We moeten aan de oostzijde zijn, dicht bij Nashville Int. Airport. Het hotel hebben we snel gevonden. Inchecken, de vijfde verdieping, kamer 522, en die ziet er heel redelijk uit. Het is nog redelijk vroeg en we besluiten om naar het centrum te gaan. Er rijdt een shuttlebus van het hotel ieder uur. Ideaal. Geen gedoe met de auto en parkeren. De overige passagiers zijn nogal vrolijk, hebben denk ik zin om uit te gaan. Het is ongeveer 12 kilometer rijden en de bus stopt voor hotel Renaissance. Een hoog gebouw, makkelijk te vinden dus voor als we teruggaan. De chaufffeuse wijst ons nog even de weg. Het uitgangscentrum is een paar straten verderop. Broadway is de straat waar het te doen is. Te vergelijken met Bourbon Street of Beale Street. Overal bars, muziek en uitgaanders. Het is de avond voor Halloween en veel mensen zijn heel opvallend uitgedost. Ik maak veel foto's en filmpjes want dit is toch wel erg leuk. We eten in een zeer levendig restaurant, een oude bierbrouwerij.
Half tien gaan we weer terug naar de busstop. De buschauffeuse is verbaasd ons al weer terug te zien. "So soon!". Haha, we zijn ook de enige 2 passagiers. Maar het was erg leuk en morgen gaan we weer met de shuttle.
Groetjes
Wim

1. Claudia en Bas:
    30 oktober 2016
    Ideaal die shuttleservice naar het centrum! Jullie zullen wel blij zijn weer thuis een ontbijtje te kunnen maken of niet? Groetjes en veel plezier vandaag! Geniet van het weer! Hier schijnt de zon maar is toch niet zo lekker qua temperatuur!