14e Reisdag 14-10-2016

31 oktober 2016 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Zeven uur wakker in The Alexis Inn. Door de wekker natuurlijk :-)
Lekker geslapen, rustig hotel, alleen is Bep nog behoorlijk verkouden. Zo jammer op vakantie. In de ontbijtzaal is het druk. We bespreken van tevoren de shuttle naar downtown. Elf uur zal ie er zijn en dat is ie ook. Er zitten al zo'n stuk of zes mensen in de bus en we worden begroet alsof we heel goede bekenden zijn of vrienden. Moeten we nog steeds aan wennen. Where do you come from? Holland? I'm from Australia. And he (neighbour) has family in Leiden in Holland. How long do you stay? Where did you eat last night? Deze laatste vraag is heel gewoon om te stellen hebben we wel gemerkt. Ongelofelijk amikaal zijn de mensen hier. Als we downtown uitstappen vraagt een van de medereizigers waar we naar toe willen (visitorcenter)en wijst ons de weg. Hij vertelt ons dat hij uit Canada komt om een weekje in Nashville door te brengen. Slim, met het vliegtuig, met de shuttle naar het hotel en met de anderre shuttle naar het centrum!
Ik denk dat er vandaag wel een stuk of zes keer is gevraagd waar we vandaan komen.
Het is rustig in de stad. Het is half twaalf maar er klinken toch al rockbands live. En sommige kroegen zitten al aardig vol. NNachville is eeen echte feeststad. Err rijden veel bierfietsen rond. En ook koetsen met paarden.
Nog geen halloween gelukkig, maar dat zal later op de dag wel komen. We struinen van half twaalf tot half zeven door het centrrum van Nashville. Vermoeiend maar oh zo leuk. Overal klinkt muziek, prachtige winkels, mensen zijn allemaal in feeststemming en supervriendelijk, in winkels en op straat. En natuurlijk overal muziek. De ene bar klinkt nog bassiger dan de ander. We zijn nog nooit in zo'n vrolijke stad geweeest. In Broadway (hebben ze hier ook!) zijn ze met een hoogwerker een podium en het instrumentarium van een band op een dak op aan het bouwen. Later is de band aan het spelen en kunnen we er nauwelijks nog door. Met een drone wordt namelijk de band gefilmd. Mooi om te zien hoe dat gaat. In een regiewagen zien we de beelden. Kei gaaf!
We gaan ook bij verschillende musea naar binnen, het Johnnie Cash museum en het Museum of Rock.
Om half zeven ( de bus rijdt ieder heel uur heen en per half weer terug)
wee terug naar hotel Alexia. In de lobby zoeken we op de computer eeen hotel in Knoxville. Clarion Inn wordt het. Zo'n zeven kilometerr van het centrum. Als het goed bevalt kunnen we altijd nog een nacht langer blijven.
285 Kilometer ongeveer morgen. (Gelukkig kost de benzine maar 50 eurocent per liter!, vandaar ook al die dikke auto's) Het zal wel een heel ander gebied worden wat landschap betreft. We shall see.
Tot morgen,
Wim