vrijdag 6 april 2018

7 april 2018 - Jacksonville Beach, Florida, Verenigde Staten

Opstaan en ontbijten in Casa Marina. Het is een oud gebouw geopend in 1925 en aan alles is te zien dat het oud is. Wellicht heeft men het zo authentiek willen houden maar praktisch is het niet. Slechte en ongezellige verlichting, gehorig, klein en krakkemikkig bed, rare doucheknoppen. Enfin, naar ontbijt. Dat is gewoon aan de bar en heel summier. Valt een beetje tegen allemaal. Geen thee, bijvoorbeeld., geen yoghurt, geen serials, geen outmeal, weinig fruit. We kunnen wel lekker buiten zitten in de zon, heerlijk.
Na ontbijt gaan we naar het strand. Ideaal zo dichtbij. Even de straat oversteken.
We hebben onze nieuwe vouwstoeltjes bij ons om proef te zitten. Stoeltjes gekocht bij Walmart voor $ 5,50.
Het is al druk op het strand. Het waait behoorlijk. We gaan bij de pier uit de wind zitten. De stoeltjes zitten prima.
Het wordt behoorlijk druk op het strand. Er wordt gesurft, gezwommen, er rijden fietsers op beachcrusers, er zijn mensen aan het vissen. Je mag op de pier voor $1 dollar, en als je op de pier wilt vissen kost dat $3.
Het is heerlijk aan zee, ideale temperatuur ook..
Terrug in het hotel willen we eigenlijk nog naar een mall rijden maar aangezien we de auto voor het hotel hebben geparkeerd durven we gezien de drukte niet meer weg. Gegarandeerd dat je dan geen plek meer hebt om te parkeren. Het is enorm druk met auto's. Mensen die naar het strand gaan en de mensen die naar het bluesfestival gaan.
We gaan maar naar de blues. Het festivalterrein is een paar honderd meter lopen, dus dat is wel makkelijk. Er is een Main Stage en een Blues Lounge Stage. Verder natuurlijk de talrrijke eettentjes en diverse kraampjes.
Het is druk, door het mooie weer natuurlijk ook. En er is een gezellige sfeer.
We kijken bij de Main Stage naar verschillende optredens.
Het is een leuke muziekavond

1. Claudia en Bas:
    8 april 2018
    Hebben jullie zien lopen op het strand!! Leuk die beachcruisers! Zag er voorbij komen op de webcam!